Veri analizi, içerdikleri bilgiler hakkında giderek daha fazla uzmanlaşmış sistem ve yazılım yardımı ile sonuç çıkarmak için veri kümelerinin incelenmesi sürecidir. Veri analitiği teknolojileri ve teknikleri, kuruluşların kendi iş alanlarındaki bilimsel modelleri, teorileri ve hipotezleri doğrulamak veya reddetmek; ve ilgli karar vericilerin daha bilinçli kararlar almalarını sağlamak amacı ile ticari endüstrilerde yaygın olarak kullanılmaktadır.
İşletmelerin büyük bir rekabet içinde bulunduğu tüm sektörlerde kazanmak ile kaybetmek arasındaki sınır sürekli olarak daralıyor. Artık rekabetçi piyasa şartlarında kazanmak, yaratıcı hamleler ve zamanında alınan sağlıklı kararlarla mümkün olabiliyor. Özellikle hızlı değişen pazarlarda ve kar marjlarının küçüldüğü alanlarda veri; aynı hızda gelişen teknoloji ve analiz yöntemleri ile işletmelere daha isabetli kararları hızlı almalarına yardımcı olacak ve katma değer yaratacak yenilikleri mümkün kılacak potansiyeli sağlıyor. Daha iyi bir hizmet ve ürün portföyü sunabilmek amacıyla firmalar verimlilik, karlılık ve sürdürülebilir üretim süreçleri gibi kritik alanlarda rekabet avantajı yakalayabilmek için veri analitiği üzerine daha fazla yatırım yapmaya başladılar.